Главная Публикации  
Публикации
Фильтр публикаций
Дата:
Автор:
Отрасль:
Последние новости
Публикации
Модернизация и отчетность [UA]
05.06.2013

Не один рік податкова служба намагається зробити спілкування з платниками податків більш оперативним та заочним. Зокрема, новітні тенденції не оминули й податкову звітність. Так, вже з 01.01.2013 р. для суб'єктів господарювання стало обов'язковим подання в електронному вигляді звітності про використання РРО до органів податкової служби.

Такі нововведення, безперечно, мають свої «за» та «проти». З одного боку запровадження передових технологій - це безперечний плюс. Таке нововведення сприятиме зменшенню паперового документообігу. Так, замість подання звітності на паперових носіях раз на місяць, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця, передбачено її подання в електронному вигляді за допомогою дротових або бездротових каналів зв'язку.

Однак, слід зазначити, що запровадження нової форми звітності не означає зникнення паперового документообігу. Як і раніше, суб'єкти господарювання зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Фактично паперовий документообіг зменшиться тільки за рахунок ненадання щомісячно звітності, пов'язаної із застосуванням реєстратора розрахункових операцій. Для полегшення процедури переходу на нову форму звітності для підприємців та створення необхідних умов для виробництва РРО нового покоління і доопрацювання існуючої касової техніки Мінфін наказом від 08.10.2012 р. № 1057 затвердив:

  • вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в РРО та модемів для передачі даних; 
  • порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів податкової служби. 

Однак все нове завжди сприймається нелегко. Складнощі лякають, та викликають величезну кількість запитань, зокрема:

  • Яким чином відбуватиметься процедура переходу? 
  • Які санкції будуть застосовуватися? 
  • Чи означатиме це кінець для паперових носіїв? 
  • І чи готова сама податкова до переходу на нову форму звітності? 

 Перша складність, з якою зіштовхнулися підприємства, - це необхідність модернізації РРО. Оскільки жоден з існуючих РРО не містить необхідні технології передачі інформації по дротовим чи бездротовим каналам зв’язку, підприємства за свій рахунок мають вибрати один із двох шляхів по модернізації РРО:

  • придбання РРО нового покоління, що створюють контрольну стрічку в електронній формі та містять вбудовані модеми (Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів від 26.04.13 №82); 
  • доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї модемів для передачі звітної інформації. 

На допомогу підприємцям прийдуть Сервісні Центри, послугами яких вони користуються. Сервісні Центри та виробники РРО повинні надавати послуги щодо переобладнання касових апаратів під новий формат та приєднання до них модемів. Законодавством передбачена в разі потреби можливість звернення виробника за роз’ясненнями до НБУ.

Процедура передачі даних до податкової відповідно до Наказу Мінфіну від 08.10.2012 року № 1057 виглядає таким чином: інформація від РРО надходитиме через модем до інформаційного еквайєра, який перевірятиме, зберігатиме та на надсилатиме цей пакет даних до органів ДПС. Еквайєр від ДПС отримує повідомлення про успішне прийняття та про цілісність даних та направляє відповідне повідомлення на касовий апарат. Для передання зазначеної звітності не обов’язково мати підключення до Інтернет-мережі на господарському об’єкті (у магазині, кіоску чи автомобілі), де застосовується РРО. Інформаційний еквайєр надаватиме суб'єктам господарювання послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних РРО для органів державної податкової служби.

На сьогоднішній день, вже величезна кількість банків та підприємств отримала дозвіл надавати послуги інформаційного еквайера. Щодо частоти направлення звітності то слід зазначити, що відповідно до Наказу № 1057 РРО з модемом забезпечує автоматичну із заданою сервером обробки інформації періодичністю передачу контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації за протоколом передачі інформації (для РРО, який створює контрольну стрічку в електронній формі та ЕККР, у тому числі передачу інформації про кожен надрукований розрахунковий документ).

Штрафні санкції

Нормотворець також передбачив санкції за неподання до органів податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків електронними каналами зв'язку.

Так, відповідно до п. 9 ст. 17 Закону про РРО, починаючи з 01.07.2013 року, до суб’єктів господарювання, передбачене застосування фінансових санкцій у розмірі 10 НМДГ.  Санкція у такому ж розмірі передбачена і за ненадруковану або не створену у електронній формі контрольну стрічку. Зазначені санкції вступають в силу з 01.07.2013 року.

Отже, підприємці мають ще трохи часу для адаптації та переходу на електронну форму звітності. Однак, незважаючи на величезну кількість повідомлень та роз’яснень щодо нової форми звітності та перспективу отримати штраф, далеко не всі підприємства поспішають модернізувати свої РРО.

Це пояснюється доволі просто – процедура такої модернізації є непростою та вимагає грошових витрат. В той же час можна говорити, що з боку органів державної влади відсутні технічні та процедурні перешкоди для переходу. Для полегшення переходу на електронну форму звітності видана величезна кількість роз’яснень податкової, більше того практика діяльності податкової також свідчить, що органи ДПС також заінтересовані у переході суб’єктів на новий порядок роботи з РРО.

Отже, незважаючи на задекларовані податковою переваги електронної форми звітності: економію часу, скорочення витрат на утримання касової техніки за рахунок відсутності необхідності друку паперової контрольної стрічки та її зберігання протягом 3-х років, значне скорочення кількості перевірок – такі нововведення мають чимало мінусів.

Так, весь матеріальний тягар переходу покладений на підприємців. Останні змушені за власний кошт модернізувати РРО. Платними є також і послуги інформаційних еквайерів, підключення та щомісячне обслуговування РРО Центрами сервісного обслуговування. Додає ложку дьогтю й той факт, що 01.07.2013 року означатиме не лише перехід на нову форму звітності, а й перевірки податковою на предмет наявності модернізованих РРО. Буде дуже добре, якщо податкова буде проводити перевірки з метою радше стимулювати проведення модернізації РРО, а не покарання платника податків. У будь-якому випадку власникам РРО доцільно якісно підготуватися до нових вимог Закону.


Алена Мирко
Контакты
Юридическая компания Deshunin & partners
г.Киев, ул.Кирилловская, 1-3
карта
Публикации
О зачислении срока пребывания на военной службе в страховой стаж для расчета больничных и для назначения пенсии [UA]
Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про військовий обов'язок і військову службу» встановлені, зокрема, наступні види військової служби: строкова військова служба;  військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період;  військова служба за контрактом.  В залежності від того, про який вид військової служби йдеться - залежить зарахування строку перебування на військовій службі до страхового стажу. В рамках даного матеріалу буде розглянуто питання страхового стажу для (1)військовослужбовців, які перебувають на строковій службі та..
Что наши клиенты говорят о нас
" Наше Представительство уже порядка двадцати лет представляет в Украине интересы немецкой компании «Антон Олерт». Деятельность представительства в Украине уже многие годы сопровождают Юристы компании «Дешунин и Партнёры». И хотелось бы отметить, что качество оказываемых юридических услуг полностью соответствует немецким стандартам качества, предъявляемым головной компанией к своим партнёрам в Европе.  "
"Антон Олерт", Вадим Худияш
читать все